lördag, augusti 02, 2008

قیام مردمی

مردم به خشم آمده ابتدا مأمورین ظلم و ستم را حواله مشت و لگد خود ساخته سپس پاسگاه جور و سرکوب را آماج کین ونفرت خویش ساختند.
ر

و اما چرائی ماجرا

تقریبا ده روز پیش جوان تورکمنی از اهالی روستای کس قآلانگ (آق غایا) برای دیدار فامیلش از خانه با موتورسیکلت روانه میشود. مأمورین ژاندارمری به بهانه سرعت زیاد به تعقیب نوجوان تورکمن می پردازند و با روشن و خاموش کردن آژیرهای ماشین شان به اصطلاح گشت می پردازند. نوجوان تورکمن بخاطر نیافتادن در دام مأمورین ظلم به گاز موتور خود می افزاید و در نتیجه اتفاق ناگوار با موتورسیکلت دیگری که از روبرو می آید تصادم میکند و هردو جوان در خون خویش می غلطند. در این هنگام جیپ ژاندارمها به محل وقوع حادثه می آید، اما نه برای کمک به مصدومین. ژاندارمها با کمال قساوت و بیرحمی هر دو جوان را به زیر مشت و لگد در می آورند و تا زور دارند آنها را به شلاق می بندند. در این هنگام اهالی روستای کس قالانگ به مأمورین ظلم و جور حمله برده آنها را به سزای اعمال نکبت بارشان رسانده حسابی مشت و مال می کنند. سپس به پاسگاه جور و ظلم ژاندارمری حمله کرده شیشه های آنرا آماج کین و نفرت و خویش می سازند. ژاندارمهای بیچاره به مأمورین ضربت گنبد با بی سیم خبر شورش تورکمنها ر امی رسانند. فرماندار گنبد نیز به محل آمده به اصطلاح به حل و فصل قضیه می پردازد. ما جریان مفصل این جنایت آخوندی را در گزارش هوادرانمان مان در اولین فرصت به اطلاع خوانندگان خواهیم رساند.
ر
تورکمنهایی که تا دیروز پاسگاه ظلم و جنایت چپاقلی را به آتش کشیدند، اینک بدون هیچ واهمه ایی پاسگاه دیگر رژیم جتایت پیشه آخوندی را به نشانه گرفتند.
ر

زنده باد مبازرات خلق مبارز و قهرمان تورکمن
نابود باد رژیم فاشیستی- مذهبی آخوندی

کانون فرهنگی- سیاسی خلق تورکمن
آگوست 2008

Inga kommentarer: